Powered By Blogger

New Job...

New Job...

Sunday, June 21, 2009

KB - KL - KB Within 24 hour.

Salam.

Last weekend officemate mintak tolong ambikkan kete dekat Subang Jaya. So dengan senang hati aku pun on aje. Ade kekngkawan mintk bantuan so kite tolong mane yang termampu. Proton Saga baru tu. Plate no WSS1184 kaler hitam.



Dari KB jam 2100 naik Sani Ekspress. Bas baru, selesa memang selesa tapi drebar tak pasang radio la. Sunyi je, memalam pulak so bende paling afdhal ialah tido. Aku ni bab tido tak cerewet sangat macam bab makan jugak. Kalau dah time tido, belasah je dekat mane² pon.





Sampai KL pukul 0511 hari Jumaat. Adei awalnye sampi. Dekat Hentian Putra pulak ramai orang pagi tu. Dari mane tah depa sampai. So aku terus pi dekat Putra Komuter Station. Ambik Ticket direct to Subang Jaya. 0550 dari Putra - 0645 sampai Subang Jaya. Cari masjid, mandi and solat. Siap semua tunggu member dari Subang nak pi Proton Edar.


Sampai lokasi dalam 0830. Janji dengan salesmen dalam sebelom pukul 0900. Tapi dia lewat pulak. So cool dulu (penat² pon kene cool jugak). Aku pon tawaf le Proton Edar tu, tempat lame aku mencari rezeki. Ramai lagi rakan² lame dekat situ. So borak² le ape yang patot.


Setel semua urusan dalam pukul 0930. Aku pon dah salam dangan rakan² so cabot ler. Tak mau la kacau lame² sebab depa keje hari tu. Nanti kene DI susah pulak. Call rakan MO so jumpe dekat TTDI Jaya. Memang bagus sebab perot dah lapo nih. Dari pagi makan roti gardenia je.


1000 sampai TTDI. Park kedai mamak pekene nasi kandaq kari kambing. Perot lapo so belasah sampai abis nasi sepinggan. Cik Cute datang borak² sampai 1100. Ade plan lain nak jumper ex office mate dekat Batu Caves. ( sorry ye cik cute tak de ole²).


Samapai Batu Caves 1200. Tunggu member siap keje dulu. Cari port minum² borak² lagi. Dia ajak makan, menu best Nasi Ayam Dara. Tengok ayam goreng tu, perghhhh macam best aje. Tapi nak drive long distance ni, terpaksa tolak. Takut ngantuk mase drive nanti.


1330 tayar golek balik ke KB. Drive kete baru so tak boleh nak laju, dalam 80km/h aje. So layan aje la. Syok woo drive kete baru semua steady lagi. Drive straight sampai Gua Musang berenti rehat n solat. Sambung lagi sampai le ke Pasir Tumboh (rumah aku) time mase tu 2040. Millage trip 480KM. Perjalanan smooth sebab tak banyak lori n tak jammed. Tu yang cepat sampai walau drive 80km/h aje. Ngam² 24 jam keluar dari rumah.

Samapai rumah dah penat tapi syukur selamat pegi and kembali. 2 orang puteri ni pon dah tunggu aku. Terima kasih semua rakan² yang banyak membantu mase aku dekat sane. Dan ramai rakan² yang tak sempat nak jumpe. Datang atas urusan orang lain, so tak leh nak lepak lelame. Lain kali la kot.

p/s. Aku bawak camera tapi maleh nak ambik gambar. Gambar copy dari internet je.

2 comments:

Noraliza Ramly said...

Penat tu!!!

huhuhu

ieda Harun said...

padat sungguh jadual hehehehe