Powered By Blogger

New Job...

New Job...

Wednesday, May 20, 2009

ermmmm

Salam...

2-3 hari ni ade la sesikit bz. Bukan pasal keje, tapi pasal surfing internet. Bile jumpe site atau forum yang syok, mule la melekat dekat pc. Kusyukje membaca. Sebenarnye aku memang suke membaca dari menulis.

Nak menulis ni kene ade tajuk, isi, ending. Etikanye pulak jangan menyakiti atau menghina orang atau pihak lain. Nampak macam senang, tapi kalau tengah blurr, jawabnye empty la blog aku nih.
Actually aku sebuk mentelaah cite pasal moto n kereta. Idaman aku tu. Kawasaki ER-6N dgn Peogeot 406.


Ini dia Kawasaki ER-6N. Spec 600cc, model taun 2008. Harga kalau baru dalam RM30K. Kalau 2nd hand dalam RM27K-RM28K. Arhgg mahalnye, loan motor bukan macam loan kete. Down pament kene tinggi, interest bank pon tinggi, dah tu loan tak leh lame. Max 5 taun je. Kenape aku suke ER-6N nih, sebab dia naked bike. Tak nampak ganas sangat. Cool and relax. Kalau nak compare dengan yang lain dia lah yang paling murah.

Ni pulak Peogeot 406. Ni gambar kete cite TAXI yang famous tuh. Aku tak le idamkan yang racing sangat. Model ni sekarang yang ade 2nd hand aje. Ari tu siap pegi used car pg tengok kete. Harga dia RM20K, boleh kurang lagi. Memang menawan. Cumenye dekat KB ni tak boleh nak buat loan, kene cash. Kalau dekat Klang velly sure boleh loan lagi. Teknologi dia yang buat aku syok, continental car full of technology. Comfort macam BMW, tapi harga murah lagi dari BMW.

Mengenagkan keinginan aku ni.... Tak terpikir rasenye. Tapi bile muhasabah diri sikit. Aku tetap letak family 1st. Kalau aku bujang, sure aku rembat semua tuh. Keje siang malam pon tak pe, janji boleh dapat ape yang diinginkan. Tapi keadaan sekarang tak boleh la. Aku lebih utamakan Takaful family aku, SSPN anak aku, saving esok², yang tu lagi penting hari ni. Aku kene fikir hidup hari ini sebelum mempunyai impian dan harapan untuk mase depan. (ayat novel mama)

Tapi impian tetap impian. Tanpa impian hidup tak akan jadi kenyataan. (ayat adflin shauki dalam cite sial hati). Care yang terbaik, aku kene tingkatkan usha, kene keje keras. Moga² murah rezeki nanti dapat le aku memiliki ape yang diimpikan....

11 comments:

Aspalela said...

yess...i'm 1st komen...

X salah klu sesuatu yg kita hajatkan tu kita semat dlm hati...1 hari nnt akan termakbul jua apa keinginan kta tu....

Yang penting ..... KERJASAMA! (versi wonder pets)

Aspalela said...

eh! ko x paham cite aku ekk??
keh3....
x pe la..janji aku paham sudah....
puas hati aku dpt taip pjg2 gitu.....

ko komen la mcmana ponnn..aku ttp akan taip ayat hentam kromo.....:P

ieda Harun said...

smua org ada impian,hajat & angan2 kan tapi awas jgn berangan mcam mat jenin ek...x pasal2 jatuh pokok..sape yg susah...mem u gak kan hehehe

ieda Harun said...

den de target simpanan sspn anak2 smpai dec 2009 ni plg kurang sorang sibu...sbb lepas sibu de cover insuran kan...la ni kena jimat cemat skit..menabung u

Sally said...

keep on reaching for the stars..keep your feet on d ground!

OKLiz said...

tanpa impian hidup tak bererti......

aRe_uDear said...

huhuuu..kenan tang kete putih tue ler conan hahaa..

Kak Lia said...

sila jawab tag...

Princess Azah said...

sy doakan semoga awk dpt pe yg awk inginkan..amin..

Nazz@Purple said...

Semoga impian menjadi kenyataan..tiada yg mustahil dlm dunia ni..

Kudus Ahmad said...

thanks all... mari sama² mengapai impian masing².